Pages

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Έπαθε εγκεφαλικό και ξύπνησε με ιταλική προφορά

Έπαθε εγκεφαλικό και ξύπνησε με ιταλική προφοράΑπό ένα σπάνιο σύνδρομο πάσχει η 48χρονη Σκωτσέζα Η Debbie McCann από τη Σκωτία δεν έχει πάει ποτέ της στην Ιταλία. Ωστόσο, αυτό δεν την εμπόδισε να έχει μια άκρως ιταλική προφορά όταν ξύπνησε από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η γυναίκα, η οποία το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας που την δυσκόλευαν ακόμα και να μιλήσει, άρχισε ξαφνικά να μιλάει με μια φωνή που δυσκολεύονταν να αναγνωρίσει ως δική της. Αρχικά είχε μια κινεζική προφορά η οποία στη συνέχεια έγινε μάλλον ιταλική.

Αντιμετωπίζοντας μάλλον με μια δόση χιούμορ την περίπτωσή της η 48χρονη γυναίκα είπε: «Για τις πρώτες δύο εβδομάδες δεν μπορούσα να μιλήσω. Και ήταν πολύ ενοχλητικό. Όταν επέστρεψε η φωνή μου ακουγόμουν σαν Κινέζα. Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Τώρα οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η προφορά μου μοιάζουν μάλλον ιταλική. Δεν έχω επισκεφτεί ποτέ μου καμία από αυτές τις δύο χώρες.

Κάνοντας μια έρευνα στο διαδίκτυο, οι φίλοι της συνειδητοποίησαν ότι η περίπτωσή της δεν είναι μοναδική. Η συγκεκριμένη πάθηση ονομάζεται «σύνδρομο ξένης προφοράς» και είναι μια ιδιαίτερα σπάνια περίπτωση που αντιμετωπίζουν μόλις 60 άνθρωποι παγκοσμίως και οφείλεται σε κάποιο εγκεφαλικό επεισόδιο ή σε κάποιο πολύ ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι.

Η ίδια πριν το ατύχημα είχε έντονη σκωτσέζικη προφορά. Με την καινούργια της προφορά η ίδια παραδέχεται ότι ντρέπεται πολύ λέγοντας τα εξής: «Ακολουθώ θεραπεία για να διορθώσω την προφορά μου και κάθε μέρα εύχομαι ότι η παλιά μου φωνή θα επιστρέψει. Στην αρχή ήταν αστείο και γελάσαμε αρκετά, όμως τώρα έχει μετατραπεί σε έναν εφιάλτης για μένα. Συνέχεια πρέπει να δίνω εξηγήσεις.

Παράλληλα, η πάθηση δεν επηρεάζει μόνο τον προφορικό λόγο της Debbie αλλά και τον γραπτό καθώς συνήθως παραλείπει να γράφει και να διαβάζει μονοσύλλαβες λέξεις και προθέσεις.

newsbeast

Δεν υπάρχουν σχόλια: